GOOGLE ADS TIPS TIL DIN RESTAURANT

Sille Sundberg
Sille Sundberg

Marketing Trainee

I DETTE INDLÆG KOMMER VI IND PÅ:

HVAD KAN DU BRUGE GOOGLE ADS TIL?

Ved at bruge Google Ads, kan du nå ud til relevante og potentielle gæster til din restaurant. Ved at benytte målrettet annoncering via Google ads, sikrer du, at du kan findes når forbrugere søger efter restauranter som din. Google Ads er en af de bedste marketingredskaber, som er tilgængelig for at opbygge din online tilstedeværelse. Det kan være med til at gøre din restaurant mere synlig og genere mere trafik til din website. Du kan bruge Google AdWords til at rangere højere end dine konkurrenter i søgeresultaterne med PPC-marketing (pay per click) og Google Ads.

Google Ads kan virke som en stor investering for nogle restauranter, men det kan være en god måde at nå din målgruppe på, når de skal søge efter lokale restauranter i nærmiljøet. Når du starter op, er det vigtigt at have et budget i tankerne, da Google Ads godt kan løbe op hvis du ikke har styr på, hvad det er du laver.

Du kan selv styre din maksimale CPC (cost per click). Ved at styre dine bud, får du mulighed for at påvirke mængden af trafik, som din annonce genererer, og det potentielle afkast på din investering. Ved at byde højere øger du sandsynligvis trafikken til din kampagne, men det medfører også en højere omkostning. Omvendt vil lavere budget sandsynligvis resultere i færre klik og konverteringer, men det kan også mindske dine udgifter.

5 TIPS TIL GOOGLE ADS

Flip The Table har udarbejdet 5 tips til dine kommende Google Ads kampagner.

1. SØGEORDSRESEARCH

Noget af det vigtigste når man snakker Google Ads, er at lave sin søgeordsresearch. Søgeordsresearch handler om at identificere de ord, som forbrugerne søger på, for at finde frem til din restaurant eller andre lignende restauranter på Google. Ved at bruge de søgeord, kan du forbedre din ranking på Google.

Når du skal kigge nærmere på søgeord, kan du starte med at kigge på hvad der trender i dit område. Google Trends samler data om søgninger. Du kan finde frem til hvilke søgninger der er populære, og hvilke lokationer de er populære i. Du kan se hvordan specifikke søgninger har været populære over tid og du kan sammenligne populariteten af relaterede søgninger.

Du kan også prøve sætninger relateret til morgenmad, frokost, aftensmad, spisested, cocktail bar eller andre ord, der beskriver din restaurant. Du skal finde ud af hvilke ord og sætninger folk bruger når de søger efter restauranter. Brug den information til at udvikle en søgeordsstrategi som du kan bruge i dine kommende kampagner.

2. MÅLRET DIN ANNONCE LOKALT

Du kan vælge hvor dine Google Ads skal blive vist henne geografisk. Det kan hjælpe dig til at ramme nogle forbrugere der er en oplagt målgruppe for din restaurant. En af de største fejl, der bliver begået af restauratører på Google Ads, er at de ikke rammer den rigtige målgruppe med deres kampagner. Det er essentielt at skabe trafik for din restaurant i dit lokale område da det er usandsynligt, at gæster vil køre mere end 30-45 minutter for at nå hen til din restaurant. Det er derfor afgørende at du får sat den rigtige afstand så du ikke ender med at ramme den forkerte målgruppe.
Lokation

3. SKIL DIG UD

Målet med dine Google Ads er at ramme den rigtige person på det rette tidspunkt, med det rette budskab. Det kan du gøre ved hjælp af de ovennævnte ting, men det handler også om at udkonkurrere sine konkurrenter. Det er vigtigt at du gør hvad du kan, for at gøre dig mest muligt synlig i dit lokale område og rangerer højere på søgemaskiner end dine konkurrenter. Det kan du blandt andet gøre ved diverse tilføjelser på Google Ads, da der findes flere forskellige typer du kan gøre brug af. For at finde ud af mere om dine konkurrenter og hvad de gør, kan du lave en benchmark-analyse, som vi har en guide til her.

4. TIMING

Med Google Ads kan du som skrevet tidligere selv kontrollere hvor meget du investerer i dine ads og hvornår de skal blive vist. Det betyder at du kan blive eksponeret lige når dine potentielle gæster søger efter restauranter på Google. Sørg for at kampagnerne kører mens din restaurant har åbent, så gæsterne har mulighed for at besøge dig med det samme.
timing

5. GÅ EFTER GÆSTER DER ALLEREDE HAR SET DIN HJEMMESIDE

Med Google Ads får du lov til at vise dine kampagner til forbrugere, der allerede har været inde på din hjemmeside. Det hjælper dig med at nå ud til potentielle gæster, der allerede har vist interesse for din restaurant. Dem der allerede har været inde og kigge på din menu, burde være en god kandidat til en konvertering, og det er derfor vigtigt at blive eksponeret for dem igen.

OPSUMMERING

  • Sæt et budget

  • Gå efter det lokale miljø

  • Brug tid på dine søgeord

  • Tilføj ’ad ons’ for at skille dig ud

  • Kig på dine konkurrenter og se hvad de gør

I DETTE INDLÆG KOMMER VI IND PÅ:

HVAD KAN DU BRUGE GOOGLE ADS TIL?

Ved at bruge Google Ads, kan du nå ud til relevante og potentielle gæster til din restaurant. Ved at benytte målrettet annoncering via Google ads, sikrer du, at du kan findes når forbrugere søger efter restauranter som din. Google Ads er en af de bedste marketingredskaber, som er tilgængelig for at opbygge din online tilstedeværelse. Det kan være med til at gøre din restaurant mere synlig og genere mere trafik til din website. Du kan bruge Google AdWords til at rangere højere end dine konkurrenter i søgeresultaterne med PPC-marketing (pay per click) og Google Ads.

Google Ads kan virke som en stor investering for nogle restauranter, men det kan være en god måde at nå din målgruppe på, når de skal søge efter lokale restauranter i nærmiljøet. Når du starter op, er det vigtigt at have et budget i tankerne, da Google Ads godt kan løbe op hvis du ikke har styr på, hvad det er du laver.

Du kan selv styre din maksimale CPC (cost per click). Ved at styre dine bud, får du mulighed for at påvirke mængden af trafik, som din annonce genererer, og det potentielle afkast på din investering. Ved at byde højere øger du sandsynligvis trafikken til din kampagne, men det medfører også en højere omkostning. Omvendt vil lavere budget sandsynligvis resultere i færre klik og konverteringer, men det kan også mindske dine udgifter.

5 TIPS TIL GOOGLE ADS

Flip The Table har udarbejdet 5 tips til dine kommende Google Ads kampagner.

1. SØGEORDSRESEARCH

Noget af det vigtigste når man snakker Google Ads, er at lave sin søgeordsresearch.
Søgeordsresearch handler om at identificere de ord, som forbrugerne søger på, for at finde frem til din restaurant eller andre lignende restauranter på Google. Ved at bruge de søgeord, kan du forbedre din ranking på Google.

Når du skal kigge nærmere på søgeord, kan du starte med at kigge på hvad der trender i dit område.
Google Trends samler data om søgninger. Du kan finde frem til hvilke søgninger der er populære, og i hvilke lokationer de er populære i. Du kan se hvordan specifikke søgninger har været populære over tid og du kan sammenligne populariteten af relaterede søgninger.

Du kan også prøve sætninger relateret til morgenmad, frokost, aftensmad, spisested, cocktail bar eller andre ord, der beskriver din restaurant. Du skal finde ud af hvilke ord og sætninger folk bruger når de søger efter restauranter. Brug den information til at udvikle en søgeordsstrategi som du kan bruge i dine kommende kampagner.

2. MÅLRET DIN ANNONCE LOKALT

Du kan vælge hvor dine Google Ads skal blive vist henne geografisk. Det kan hjælpe dig til at ramme nogle forbrugere der er en oplagt målgruppe for din restaurant. En af de største fejl, der bliver begået af restauratører på Google Ads, er at de ikke rammer den rigtige målgruppe med deres kampagner. Det er essentielt at skabe trafik for din restaurant i dit lokale område da det er usandsynligt, at gæster vil køre mere end 30-45 minutter for at nå hen til din restaurant. Det er derfor afgørende at du får sat den rigtige afstand så du ikke ender med at ramme den forkerte målgruppe.
Lokation

3. SKIL DIG UD

Målet med dine Google Ads er at ramme den rigtige person på det rette tidspunkt, med det rette budskab. Det kan du gøre ved hjælp af de ovennævnte ting, men det handler også om at udkonkurrere sine konkurrenter. Det er vigtigt at du gør hvad du kan, for at gøre dig mest muligt synlig i dit lokale område og rangerer højere på søgemaskiner end dine konkurrenter. Det kan du blandt andet gøre ved diverse tilføjelser på Google Ads, da der findes flere forskellige typer du kan gøre brug af. For at finde ud af mere om dine konkurrenter og hvad de gør, kan du lave en benchmark-analyse, som vi har en guide til her.

4. TIMING

Med Google Ads kan du som skrevet tidligere selv kontrollere hvor meget du investerer i dine ads og hvornår de skal blive vist. Det betyder at du kan blive eksponeret lige når dine potentielle gæster søger efter restauranter på Google. Sørg for at kampagnerne kører mens din restaurant har åbent, så gæsterne har mulighed for at besøge dig med det samme.

timing

5. GÅ EFTER GÆSTER DER ALLEREDE HAR SET DIN HJEMMESIDE

Med Google Ads får du lov til at vise dine kampagner til forbrugere, der allerede har været inde på din hjemmeside. Det hjælper dig med at nå ud til potentielle gæster, der allerede har vist interesse for din restaurant. Dem der allerede har været inde og kigge på din menu, burde være en god kandidat til en konvertering, og det er derfor vigtigt at blive eksponeret for dem igen.

OPSUMMERING

  • Sæt et budget

  • Gå efter det lokale miljø

  • Brug tid på dine søgeord

  • Tilføj ’ad ons’ for at skille dig ud

  • Kig på dine konkurrenter og se hvad de gør

Er du klar til at starte et samarbejde med Flip The Table?

Du er velkommen til at tage kontakt til os, hvis du er interesseret i et samarbejde eller ønsker at høre nærmere om vores services.